Vi hjelper deg mer enn gjerne med

Faktura og betaling

Hm.. vi fant ingen svar på ''

Betaling (0 treff)

Med eFaktura får du regningen din rett til nettbanken din, ferdig utfylt.

  • Forfallsdato, KID- og kontonummer er ferdig utfylt.
  • eFaktura uten AvtaleGiro må godkjennes i nettbanken.
  • Fakturaen oppbevares i nettbanken din også etter at den er betalt.
  • Med eFaktura slipper du papirfakturagebyr på kr 10,- per faktura.

Les mer om eFaktura her

For å motta eFaktura må du gi en generell aksept for dette i nettbanken eller betalingsappen din. En slik aksept blir kalt «Ja takk til alle», «Automatisk eFaktura», «Alltid eFaktura» eller «eFaktura fra alle», avhengig av hvilken bank eller betalingsapp du bruker.  

Er det noen andre som betaler fakturaen din? 
Enkelte av våre kunder har en ordning der andre betaler fakturaen på internett/TV for dem. Dette kan være andre privatpersoner eller bedrifter. 

Innføringen av eFaktura 2.0 innebærer at eFakturaen vil bli sendt i nettbanken til den som er juridisk eier av abonnementet. Dersom du ikke har sagt «Ja takk til alle» i nettbanken, eller har reservert deg mot å motta eFaktura fra oss, vil den som er oppgitt som annen betaler får tilsendt faktura.

Innføringen av eFaktura 2.0. har ingen påvirkning på EHF (Elektronisk handelsformat).

Vi gjør også oppmerksom på: 

  • Dersom en annen person betaler fakturaen din på internett/TV fra oss, og vedkommende har inngått Avtalegiro i sin bank på denne avtalen, vil fakturabeløpet fortsatt bli trukket fra vedkommende sin konto. For å unngå dette kan vedkommende slette Avtalegiro-avtalen som er inngått. 
     
  • Dersom den som betaler fakturaen din er en bedrift som har betalingsmåte EHF, vil bedriften få fakturaen inn i regnskapssystemet sitt som før. 
     

Vi understreker at innføringen av eFaktura 2.0 er landsdekkende og gjelder eFaktura generelt. Du kan lese mer om endringene her: www.efaktura.no/privat 

 

Enkelte av våre kunder har en ordning der andre betaler fakturaen på internett/TV for dem. Dette kan være andre privatpersoner eller bedrifter. 

Innføringen av eFaktura 2.0 innebærer at eFakturaen vil bli sendt i nettbanken til den som er juridisk eier av abonnementet. Dersom du ikke har sagt «Ja takk til alle» i nettbanken, eller har reservert deg mot å motta eFaktura fra oss, vil den som er oppgitt som annen betaler får tilsendt faktura.

Innføringen av eFaktura 2.0. har ingen påvirkning på EHF (Elektronisk handelsformat).

Vi gjør også oppmerksom på: 

  • Dersom en annen person betaler fakturaen din på internett/TV fra oss, og vedkommende har inngått Avtalegiro i sin bank på denne avtalen, vil fakturabeløpet fortsatt bli trukket fra vedkommende sin konto. For å unngå dette kan vedkommende slette Avtalegiro-avtalen som er inngått. 
     
  • Dersom den som betaler fakturaen din er en bedrift som har betalingsmåte EHF, vil bedriften få fakturaen inn i regnskapssystemet sitt som før. 

Du har selvsagt muligheten til å reservere deg mot å motta eFaktura fra enkelte selskap. Dette gjør du i nettbanken din. Velger du å reservere deg mot å motta eFaktura fra oss i Tafjord Connect, sender vi deg en papirfaktura via posten i stedet. Vi gjør oppmerksom på at det da vil bli lagt på et fakturagebyr. 

Med AvtaleGiro sørger banken for at regningene dine betales direkte fra kontoen på forfallsdato. 

  • Du vil få en kopi av fakturaen før forfall, med beløp og spesifikasjoner. 
  • Banken sørger for at regningen blir betalt automatisk på riktig dato.
  • Du har mulighet til å stoppe betalingen ved å ta kontakt med banken.
  • Avtalegiro er en avtale mellom deg og banken din. Det er ikke mulig for oss å opprette, endre eller avslutte en Avtalegiro på dine vegne.
  • OBS! Vær oppmerksom på at dersom du kun har Avtalegiro, vil vi fortsatt sende deg kopi av fakturaen i posten. Det vil da påløpe et gebyr som for andre papirfaktura. Om du vil unngå dette må du si 'Ja takk' til eFaktura i nettbanken din.

Regningen kommer i nettbanken og betales automatisk på forfallsdato.

  • Du mottar varsel om regningen rett i nettbanken som eFaktura.
  • Regningen blir betalt automatisk på forfallsdato.
  • Betalingstjenesten er helt papirløs og du unngår gebyr på papirfaktura på kr 10,- per faktura. 

Vi jobber hele tiden med å gjøre fakturaene så oversiktlig som mulig. Er det noe du ikke finner på fakturaen din? Se på vår detaljert forklaring over hvor du finner den forskjellige informasjonen.

Se detaljert forklaring av faktura her

Om du ønsker at regningen skal forfalle på en viss dato i måneden, er dette mulig.  

  • Du kan velge alle dager mellom den 1. og 28. i måneden. 
  • Tjenesten koster kr 39,- per måned. 
  • Kontakt kundesenteret, som kan hjelpe deg med dette. 

Svea Finans AS håndterer alle inkassovarsel og inkassokrav på vegne av oss.

Om du har mottatt en inkassovarsel eller et inkassokrav og er usikker på hvilke faktura det gjelder kan du inne på Min Side  se en oversikt over alle betalte og ubetalte fakturaer.
Tenker du at kravet er feil, finn frem kvitteringen på betaling fra nettbanken og ta direkte kontakt med Svea Finans på tlf. 21 54 23 80 eller e-post hamar@sveafinans.no

Dersom du har behov for det, kan du velge å vente med betaling av fakturaen. Men vær oppmerksom på følgende:

  • Dersom du venter med betaling av faktura, påløper det forsinkelsesrenter.
  • Avtalen må inngås før forfall.
  • Du kan ikke utsette betaling av siste faktura dersom du har tidligere ubetalte fakturaer hos oss.

Ønsker du å vente med betaling? Logg inn på MIN SIDE, og velg "Utsett betaling". Se også vilkårene for utsettelse der.

Logg på min side her

Fakturaen er ikke registrert innbetalt i vårt system den datoen betalingspåminnelse er produsert. Dersom innbetaling har skjedd nylig, kan innbetaling og varsel ha gått omhverandre. 

Sjekk om faktura er betalt på min side
→ Logg på Min side

Når du skal betale fra utlandet trenger du IBAN og BIC/Swift kode.

IBAN (International Bank Account Number) er en internasjonal standard for bankkontonummer.
BIC (Bank Identifier Code -SWIFT adresse) identifiserer banken.

Tafjord Connect AS har følgende koder:

Bank: DnB
Elektronisk IBAN-kontonummer: NO8315066945593
Papirformatert IBAN-kontonummer: NO83 1506 6945 593
BIC: DNBANOKKXXX

Vi benytter standarden Elektronisk Handels Format (EHF) som gjør det enkelt å sende og motta elektroniske fakturaer. Elektronisk faktura er en forsendelse av datafil i standard format til mottaker. Innholdet i formatet dekker regnskapsloven krav.

Les mer om hvordan ta i bruk EHF her 

Fant du ikke det du lette etter

Vi hjelper deg

Ring 70 10 00 00
Kontaktskjema
Åpningstider Kundesenter
Mandag - Fredag
09:00 - 20:00
Lørdag
12:00 - 15:00
Åpningstider Resepsjon
Mandag - Fredag
08:00 - 15:30