De aller fleste problemer kan du faktisk løse selv

10 mest stilte spørsmål

Ingen spørsmål passer filteret

Her finner du informasjon om status på driften av fibernettet her.

Det kan være fire årsaker til at TV-bildet hakker:

  1. Dersom du ikke har skiftet HDMI-kabelen når du koblet til Strømme- og TV-boksen kan dette være en av årsakene til at du opplever et hakkete TV-bilde. Du må bruke HDMI-kabelen som fulgte med Strømme- og TV-boksen, eller en nyere versjon av HDMI-kabelen tilsvarende 2.0b.

  2. Det kan være du har en switch eller fordelingsboks som ikke støtter IMGP snooping. IMGP snooping er en funksjon som kreves for å kunne motta direktesendinger på Strømme- og TV-boksen. Har du en switch/fordelingsboks som ikke søtter IMGP snooping mellom vår hjemmesentral og Strømme- og TV-boks, vil du kunne oppleve hakking, svakt signal og forsinkelse på meny og kanalskifte. For å sjekke om dette er problemet kan du prøve å koble nettverkskabelen rett fra hjemmesentralen til TV-boksen (uten å gå via swich/fordelingsboksen).

  3. Kabelen kan også være en årsak til hakking. Prøv å koble til en ny nettverkskabel mellom hjemmesentralen og Strømme- og TV-boksen
  4. Ofte kan årsaken til hakking være dårlig signal. Da kan du prøve å koble en nettverkskabel i Strømme- og TV-boksen din.

Forsøk å ta ut strømledningen på modem i minst 15 sekunder.

Om du likevel ikke får tilbake linjen kan du prøve følgende:
Koble en datamaskin direkte til vårt modem med kort nettverkskabel (under 5 m)

 Hvis dette ikke hjelper, forsøk en reset av fibermodemet ditt.

For å si opp fiberabonnementet ditt, må du melde dette skriftlig gjennom vårt oppsigelsesskjema, eller via telefon 70 10 00 00

Vær oppmerksom på eventuell bindingstid og de gjeldende vilkår for tjenesten.

Gå til oppsigelsesskjema

For å melde flytting av ditt abonnement må du meddele dette skriftlig via vårt flytteskjema, eller ta kontakt med oss på telefon: 70 10 00 00.

Gå til våre flytteskjemaer

  1. Dersom det er flere WLAN-soner innen et område som bruker samme kanal, kan disse forstyrre.
  2. Du kan prøve å endre kanal på det trådløse nettet ved å logge inn på Min side
  3. Du kan også forsøke en omstart av fibermodemet ditt, ved å ta ut og inn strømmen. Da vil modemet automatisk velge den trådløse kanalen med minst forstyrrelser

Vi jobber hele tiden med å gjøre fakturaene så oversiktlig som mulig. Er det noe du ikke finner på fakturaen din? Se på vår detaljert forklaring over hvor du finner den forskjellige informasjonen.

Se detaljert forklaring av faktura her

Dersom du har behov for det, kan du velge å vente med betaling av fakturaen. Men vær oppmerksom på følgende:

  • Dersom du venter med betaling av faktura, påløper det forsinkelsesrenter.
  • Avtalen må inngås før forfall.
  • Du kan ikke utsette betaling av siste faktura dersom du har tidligere ubetalte fakturaer hos oss.

Ønsker du å vente med betaling? Logg inn på MIN SIDE, og velg "Utsett betaling". Se også vilkårene for utsettelse der.

Logg på min side her