Tafjord Marked skifter navn til Wattn

Vi gjør oss klar til å lansere vårt nye strømselskap, Wattn. I den forbindelse vil det komme noen endringer som du som er kunde bør vite om.

Din strømavtale 
Avtalen/avtalene du har med Tafjord Marked blir videreført i Wattn. Du beholder strømavtalen du har i dag, men den får nytt navn. Pris- og betalingsvilkår blir ikke endret.  

Faktura   
Faktura i oktober kommer som normalt fra Tafjord Marked.I november vil du få din første faktura med Wattn som avsender. Avtaler om EHF-faktura for bedrift, eFaktura og AvtaleGiro blir videreført iWattn uten at du trenger å gjøre noe.

Legger du inn betaling av faktura manuelt i banken, må du være oppmerksom på nytt konto- og KID-nummer for Wattn.Dette er oppgitt på fakturaen.
 
  

Nettleie og strøm på samme faktura (gjennomfakturering) 
Wattn har avtale om gjennomfakturering med seks nettselskap. Det betyr at enda flere av våre privat- og bedriftskunder får strøm og nettleie på samme faktura fra 1.november.

Nettselskapene vi har avtale med:  

  • Mørenett - både bedrift - og privatkunder
  • Linja - både bedrift - og privatkunder
  • BKK Nett - både bedrift - og privatkunder
  • Syngir - både bedrift - og privatkunder
  • Elvia - bare privatkunder
  • Tensio TS - bare privatkunder

Har du strømavtale hos oss og er kunde hos en av disse nettselskapene, kommer nettleie og strømforbruk på samme faktura automatisk. 

Bedriftskunder med egne gjennomfaktureringsavtaler vil beholde disse som før. 

Har du avtale om annet enn faktura en gang i måneden? 
Da vil du motta en ekstra faktura på gjeldende målepunkt, med avregning av forbruket ditt frem til 1. oktober. Deretter vil du få faktura etter samme frekvens som du har i dag. 

Bruker du “Min side”?  
I perioden fra 28. september til lansering av Wattn, har min side på tafjord.no begrenset funksjonalitet på grunn av omlegging til ny løsning. Du kan se forbruks- og fakturahistorikk, men dersom du ønsker å melde flytting, bestille ny strømavtale eller gjøre andre endringer i kundeforholdet, må du ta kontakt med oss. Oppdatert forbruksdata kan du finne hos ditt nettselskap. 

I høst lanserer Wattn ny “min side” og kundeapp for privatkunder på strøm, og i tillegg ny bedriftsportal for bedriftskundene. Historiske data for faktura og strømforbruk blir tilgjengelig i de nye løsningene, og du vil også finne utfyllende informasjon om kundeforholdet ditt og gjeldende avtale/er. Du vil motta informasjon om dato for lansering og innlogging til disse tjenestene når det nærmer seg. 


NB! Til de som også har våre fibertjenester:

De blir levert fra TAFJORD som før. Fra november vil faktura for fiberbredbånd og TV bli sendt fra Tafjord Connect. Du vil få ytterligere informasjon om dette når det nærmer seg.

Klikk her for å lese mer om Wattn