- Det er veldig kjekt at det ikke er noen av de store bredbåndleverandørene som innehar topplasseringen på årets EPSI-måling. I år er det øvrige leverandører, mange av dem mindre lokale bredbåndsleverandører, som scoret høyest på denne målingen. Ekstra stas er det at kundene gir oss tilbakemeldinger om at vi er gode på pris, har et solid renomme og fremstår som enkle å ha med å gjøre, sier adm.dir. i Tafjord Connect, Harald O. Nøstdahl.

Flere av Tafjord Connect sine kunder er blant de 2800 privat- og bedriftskundene som ble intervjuet under EPSI sin måling i september. Og det er helt klart; det er mange av de mindre bredbåndsleverandørene, som Tafjord Connect, Nokab, Lynet og Enivest, som har de mest tilfredse kundene. Denne gruppen scorer klart høyest på kundetilfredshet både i privat- og bedriftsmarkedet.

Aktiv jobbing har gitt resultater
- EPSI-målingen er en bredbåndsstudie som gjennomføres årlig, og jeg tror det er første gangen de mindre aktørene i bransjen har tatt topp-plasseringen. Her hos oss i Tafjord Connect har vi jobbet svært aktivt for å bli enda mer effektive og bedre de siste årene. Dette har gitt gode resultater. Denne jobben skal vi fortsette med for vi har alltid mer å gå på, sier Nøstdahl.

Årets måling viser at kundene opplever at både stabiliteten og hastigheten på bredbåndet, samt wifi-opplevelsen har blitt bedre enn før. Målingen viser også at bredbåndskunder som benytter samme leverandør også på mobiltelefoni, TV eller strøm, er de mest tilfredse.

Satser på god service
- Det var hyggelig å høre! Svært mange av kundene våre har TV eller mobil i tillegg til fiberbredbånd fra oss. Vi forsøker å være kjappe med å respondere når kunder kontakter oss, enten det nå er via telefon, chat eller facebook. Svartiden på kundesenteret vårt har blitt betraktelig mye lavere nå enn det den var for et par år siden, og vi løser sakene fortere. Dette betyr nok også mye for kundetilfredsheten. I tillegg har vi etablert Fiberpatruljen, som kan komme hjem til kunden for å bistå dersom det er behov for det, sier Nøstdahl.

Verdsetter lokal forankring
Også i bedriftsmarkedet er det de mindre bredbåndsleverandørene som gjør det skarpest. EPSI-målingen viser at disse får gode tilbakemeldinger på prisnivå, og mange av bedriftene som er intervjuet forteller at de verdsetter den lokale forankringen.

- At vi finnes her, lokalt, gjør at vi kan komme tettere på bedriftskundene våre. Det er korte avstander og vi er lette å nå dersom det er behov for det. At vi er en aktiv sponsor av idrett og kultur for barn og unge, tror jeg også mange ser verdien av. Som en lokal leverandør tar vi også samfunnsansvaret vårt på alvor. I tillegg til fiberbredbånd og de andre produktene og tjenestene vi tilbyr, er vi også opptatt av å legge forholdene til rette for en god og bærekraftig utvikling av lokalsamfunnet. Her satser vi innen mange områder, sier Nøstdahl.